Informatii si comenzi:   | 0723615002 | Solicita oferta

Blog

Cum poţi interpreta fumul alb din ţeava de eşapament la motoarele VW

Cum poţi interpreta fumul alb din ţeava de eşapament la motoarele VW
  • Postat in data de: 26-09-2019
  • De: StoAuto.ro
  • Nu exista comentarii

Faptul că maşina ta emite fum prin ţeava de eşapament atunci când merge este normal. Ea emite fum chiar şi atunci când tu nu îl vezi. La urma urmei, motoarele cu ardere produc gaze de evacuare care trebuie să se ducă undeva. În mod normal, ceea ce iese din eşapament este abia vizibil. Dar dacă există decolorări sau colorări, ar trebui să arunci o privire mai atentă. Acestea pot fi semne de avertizare ale unei defecţiuni a motorului.

Funcţia unui motor cu combustie internă

Toate tipurile de motoare cu ardere internă au acelaşi principiu de funcţionare: combustibilul este ars sub presiune ridicată. Aceasta duce la o explozie, care pune în mişcare un piston. Această mişcare este absorbită de mecanica motorului şi alimentată la trenul de antrenare. Este irelevant dacă este vorba despre un motor pe benzină în patru timpi, motor pe benzină în doi timpi, motor diesel sau motor Wankel. Nimic nu se schimbă în cazul principiului de bază.

La motoarele pe benzină în patru timpi şi la motoarele diesel, doar amestecul dintre combustibil şi aer intră în motor. Acesta este ars şi apoi alimentat la purificarea gazelor de eşapament. În motoarele în doi timpi, aşa cum sunt cele de la motociclete, motoscutere sau maşini de tuns iarba, intrarea în camera de ardere este întotdeauna pe ulei. De aceea, mopedele lasă întotdeauna o urmă de fum albastru în spatele lor.

Acest lucru este inevitabil din punct de vedere structural. Maşinile mari au, de asemenea, motoare diesel în doi timpi, dar acestea nu joacă niciun rol în traficul rutier general.

Pe scurt, se aplică următoarele: În camera de combustie poate fi aer şi combustibil gazos. Aceasta constă în benzină atomizată, gaz sau motorină. În caz contrar, nimic nu ar trebui să intre în camera de ardere. Sistemele de curăţare diesel folosesc, de asemenea, camera de ardere pentru a arde particulele de funingine. Acest lucru se realizează prin supapa EGR de pe sistemul de admisie. Nu afectează culoarea de evacuare.

Pentru fumul de evacuare este normală o nuanţă incoloră până la gri-albă. Dar de îndată ce fumul este vizibil de departe, acesta trebuie înţeles ca un semnal de alarmă. Culorile tipice ale fumului de eşapament sunt:

  • Alb: există apă în gazele de eşapament;
  • Negru: motorul arde uleiul;
  • Albastru: uleiul ajunge în camera de ardere.

Fumul alb din cauza umezelii

Un fum de evacuare alb indică întotdeauna umiditate ridicată. Dar înainte să te sperii în acest caz, este important să arunci o privire mai atentă. Dacă maşina este oprită când este caldă şi sta la rece timp de câteva ore, acesta este un efect natural. În timpul răcirii, evacuarea a eliminat apa condensată din aerul ambiant. Este normal.

Întrucât un litru de apă generează 1650 de litri de aburi albi, comportamentul caracteristic de pornire la rece este de înţeles: doar câţiva centilitri de apă sunt suficienţi pentru a asigura dezvoltarea corespunzătoare a aburului. Fumul de evacuare fierbinte usucă sistemul de evacuare, dar rapid, astfel încât aburul alb dispare imediat.

Cu toate acestea, dacă există o colorare constantă albă a fumului de eşapament în timpul mersului, ar trebui să arunci o privire mai atentă. Singura modalitate de a intra apa în camera de ardere cu un motor cald este prin sistemul de răcire. Sistemul de răcire spală motorul permanent cu lichid de răcire. Acesta constă dintr-un amestec de apă pură şi antigel. Interfaţa în care camerele de combustie şi sistemul de răcire sunt strânse este garnitura chiulasei. Când se mişcă, apa poate intra în camerele de ardere. În acest caz, însă, presiunea pătrunde din motor în sistemul de răcire.

Un motor fierbinte are întotdeauna un risc mai mare de deteriorare. De aceea, nu ar trebui să lucrezi niciodată pe un motor cald. Când motorul este oprit, strânge uşor furtunul cel mai mare din sistemul de răcire. Dacă acum se observă o rezistenţă clară, aceasta este deja un indiciu serios al presiunii în apa de răcire. Presiunea trebuie mai întâi redusă, deci lasă motorul să se răcească. Capacele se deschid în doi paşi. Un sfert de rotire permite deja eliminarea excesului de presiune. Numai atunci când nu mai şuieră sub capac, acesta poate fi scos complet.

Dacă s-a adăugat suficient lichid de răcire, lasă motorul să funcţioneze. Acum te poţi uita în rezervorul de expansiune sau la radiator. Dacă acum se formează bule, garnitura chiulasei este deteriorată în mod clar. În acest sens, doar schimbul ajută şi îţi recomandăm să cumperi numai piese originale.

Indiferent de componenta care trebuie să fie schimbată, recomandarea noastră este sa foloseşti doar piese OEM şi nu aftermarket, conform recomandărilor producătorilor.

Scrie o recenzie

* Campurile marcate cu * sunt obligatorii